Monitoring Picasse

Systeembewaking

Technisch Beheer Nederland zet
Picasse in voor het automatisch
oproepen van engineers

Slider

Technisch Beheer Nederland en soortgelijke bedrijven zetten Picasse in voor het starten van communicatie acties, zodra systemen of processen vooraf ingestelde waarden overschrijden

Wat het doet

Het Picasse systeem zorgt er voor dat er altijd voldoende gekwalificeerde personen worden opgeroepen om een probleem op te lossen. Urgente systeemstoringen hoeven niet meer langs een meldkamer, maar worden automatisch naar de juiste personen gerouteerd.

Kostenverlaging door automatisering

Snellere reactietijd door efficiëntere communicatie

Geen afhankelijkheid van derden (meldkamers)

De situatie

Technisch Beheer Nederland (TBN) onderhoudt en beheert technische installaties voor derden en levert daarmee totale ontzorging voor de klant. Voor het sturen en monitoren van processen en systemen worden veelal lokale gebouwbeheersystemen (GBS) ingezet. Zodra een GBS een verstoring aan een systeem of proces constateert worden de engineers van TBN opgeroepen om het probleem te verhelpen.

TBN Gebouwbeheer
Vrouw die mail verstuurd

Het probleem

Het oproepen van de engineers werd voorheen uitgevoerd door een meldkamer die 24 x 7 paraat moest staan. Het GBS stuurde een mail met daarin het probleem gespecificeerd aan de medewerker van de meldkamer. De medewerker beoordeelde vervolgens het incident en besloot vervolgens of en wie hij moest bellen.

Dit is een tijdrovend en kostbaar proces en TBN zocht derhalve naar een manier om dit te automatiseren.

De oplossing

De gebouwbeheersystemen communiceren nu rechtstreeks met Picasse via e-mail. Het e-mail adres waar het GBS de e-mail naar toe stuurt bevat de communicatie actie die nodig is. Dit heeft als groot voordeel dat de inhoud en onderwerpen van de e-mails niet aangepast hoefden te worden.

De communicatie actie zorgt er volledig automatisch voor dat er precies voldoende engineers met de juiste expertise opgeroepen worden, 24/7.

Hierdoor bespaart TBN op kosten en is de reactietijd op incidenten sterk verlaagd.

Engineer aan het werk

Meer weten? Neem contact op

Uitproberen? Vraag een demo aan