Support

voor Tabletsystemen

Voordat je begint…

  • Plaats het tabletsysteem op een geschikte plaats (vaak de plek waar het interne noodnummer uitkomt) en sluit hem aan op het stroomnet.
  • Het is belangrijk dat wifi altijd aan staat en is verbonden middels een account dat niet van wachtwoord wijzigt.
  • Om wifi in te kunnen stellen dient de tablet eerst ontgrendeld te worden (de tablet staat namelijk altijd op het verzendscherm zodat deze klaar is voor verzending).
  • Om te ontgrendelen ga je rechtsboven naar “instellingen”, dan naar “ontgrendel applicatie”, dan wordt er gevraagd om een wachtwoord (dit wachtwoord is op te vragen bij de beheerder of bij Picasse).
  • Wanneer je dit hebt gedaan kun je naar beneden swipen en kun je “instellingen” kiezen en wifi instellen.
  • Met het knopje met het u-vormige pijltje kun je weer terug gaan naar het verzendscherm, we adviseren om daarna weer op “vergrendel applicatie” te drukken zodat de applicatie weer vergrendeld en klaar staat voor een alarmering.
  • Mocht de wifi verbinding onverhoopt tocht een keer uitvallen dan wordt de verbinding overgenomen door de simkaart in de tablet (dit is een standaardvoorziening).

Het Tabletsysteem is voorzien van een maatwerk dashboard dat is afgestemd met jullie organisatie, mocht je zaken willen wijzigen neem dan contact op met de beheerder binnen jullie organisatie.
Ps. Wijzigingen kunnen alleen door Picasse worden doorgevoerd.

Het versturen van berichten

Voor het versturen van een bericht volg je simpelweg de navigatie op het tabletsysteem.

  • Afhankelijk van het maatwerk dashboard van jullie organisatie kies je een “Calamiteit” en vervolgens een “Locatie”.
  • Vervolgens wordt er automatisch een alarmbericht samengesteld en zie je naar welke groep dit alarmbericht wordt verzonden (al dan niet gefilterd op een locatie waardoor alleen aanwezige personen worden opgeroepen).
  • Mocht je het bericht voor verzending nog willen aanpassen tik dan op de regel waar het bericht staat, het toetsenbord verschijnt dan en je kun het bericht wijzigen/aanvullen.
  • Druk op “verstuur” en je bericht wordt verzonden.
  • Er verschijnt een overzicht van personen die het bericht ontvangen en aan de kleur en text kun je zien of iemand heeft geaccepteerd of geweigerd.

Het inzien van aanwezigheid

Op het tabletsysteem kun je zien wie er op dit moment aanwezig is op jullie bedrijfslocatie(s).

  • Druk bovenin op de toets “Aanwezigheid”.
  • Selecteer in het dropdown menu de gewenste vestiging.
  • Een overzicht met aanwezige medewerkers verschijnt op het scherm.

Het inzien van de rapportage

Op het tabletsysteem kun je eerder gedane oproepen inzien (ook wanneer deze door een ander systeem dan het tabletsysteem zijn verstuurd).

  • Druk bovenin op de toets “Rapportage”.
  • Selecteer in het drop down menu een eerder verstuurd bericht.
  • Een overzicht van het bericht en de reactie van de opgeroepen personen verschijnt op het scherm.

Problemen oplossen

Het scherm is en blijft zwart:

  • Check of het Tabletsysteem stroom heeft.
  • Check of het Tabletsysteem “Aan” staat (hiervoor dien je de metalen houder te openen, de beheerder/Hoofd BHV heeft meestal de sleutel van de metalen houder).

Er is geen wifi verbinding:

  • Volg de stappen als bij “Vereisten alvorens te beginnen” en stel wifi opnieuw in.

Ben je er nog niet uitgekomen, neem dan contact op met de beheerder van het Picasse systeem binnen jullie organisatie of met onze supportafdeling, te bereiken via: support@picasse.com of 088-7422773.

Inhoudsopgave