Plaats het meldpaneel
- Plaats het meldpaneel op een locatie waar zowel een stabiele mobiele internetverbinding als een goede wifi-verbinding aanwezig is. Het is raadzaam om toegang te hebben tot een vergrendeld wifi-netwerk, bij voorkeur een netwerk dat niet van wachtwoord verandert.
- Berg de bijgeleverde sleutel op een goed vindbare plek op en zorg dat deze alleen door de juiste mensen gebruikt kan worden.
Verbind het paneel met een externe stroombron
- Sluit het meldpaneel met de meegeleverde adapter aan op het stroomnet
- Controleer of het paneel stroom krijgt. Als het meldpaneel stroom krijgt is rechtsboven het oplaad-icoon zichtbaar
Verbind het meldpaneel met internet
Controleer het meldpaneel
- Als de tablet net geleverd en ingeschakeld is, hoort deze open te staan op een zwart zwerm met witte tekst en een paar app-icoontjes erop. Is dit niet het geval, bel dan graag Picasse support:
+31 88 742 2701.
Verbind het meldpaneel met de wifi van uw organisatie
Het is belangrijk dat wifi altijd aan staat en is verbonden middels een permanent account dat niet van wachtwoord wijzigt. Mocht er toch een wachtwoordwijziging nodig zijn, bel dan Picasse support zodat we kunnen zorgen dat de internetverbinding weer opnieuw gemaakt wordt.
- Klik op het app-icoon van Settings / Instellingen (grijs icoon met wit tandwiel erin).
- Als het goed is staat de instelling “connections” / “verbindingen” al open. Zo niet, open deze door aan de linkerkant van het scherm erop te klikken.
- Klik in de rechterkant van het scherm op Wi-Fi. Nu zie je een lijst met wifi-netwerken staan.
- Het wifi-netwerk waarmee je gaat verbinden, moet er een zijn waarvan je weet dat deze niet automatisch weer gaat uitloggen (bijvoorbeeld doordat het nodig is om eens in de zoveel maanden je wachtwoord te wijzigen). Mocht dit echt niet mogelijk zijn, zul je in de toekomst Picasse support tijdig moeten bellen op het moment dat een wachtwoord wijzigt of een wifi-netwerk om andere redenen automatisch verbinding verbreekt.
- Verbind met het vaste netwerk: klik op het netwerk, vul je (gebruikersnaam/e-mail) en wachtwoord in, controleer dat automatisch opnieuw verbinden aan staat, en klik op Verbinden.
Het meldpaneel laat door middel van een icoontje rechtsboven in het scherm zien hoe goed de wifi-ontvangst is (zie plaatje).
Het meldpaneel laat door middel van een icoontje naast degene van de wifi-ontvangst zien hoe goed de ontvangst van mobiele data is (zie plaatje).
Wifi-verbinding
Mobiele data verbinding
Vergrendelen van het oproeppaneel
Met behulp van ons remote support systeem, kunnen wij op afstand de tablet vergrendelen en zorgen dat de Picasse applicatie altijd aan/open blijft staan.
- Neem contact op met Picasse Support (+31 88 742 2701). Vermeld aan ons dat de tablet is opgezet en verbonden is met het netwerk. Wij zullen vervolgens de tablet vergrendelen en de laatste controles uitvoeren.
- Mocht er later iets misgaan met het oproeppaneel of de netwerkverbinding, is Picasse support gedurende de werkweek altijd beschikbaar om de tablet te ontgrendelen en/of te helpen met het oplossen van problemen.
Alledaags gebruik van het oproeppaneel
Alarmeren / Versturen van berichten
Het meldpaneel is voorzien van een maatwerk dashboard dat is afgestemd met jullie organisatie. Mochten er zaken aangepast moeten worden, neem dan contact op met de beheerder binnen jullie organisatie.
- Druk op de knoppen op het meldpaneel totdat je bij het verzendscherm komt. Doorgaans kun je eerst een incident kiezen, vervolgens de locatie waarop dit incident plaatsvindt.
- Pas eventueel de melding aan door te tikken op bewerken. Als dit een testmelding is (dus geen werkelijk incident), zorg dan dat je dit duidelijk aangeeft door een “Test”-knop te gebruiken of door in het bericht aan te geven dat het een testmelding is. Het is raadzaam ontvangers van de melding te waarschuwen alvorens te testen.
- Geef aan of er op locatie gefilterd moet worden (“waarschuw alleen mensen op locatie”):
Let op: Locatiefiltering aan/uit zetten is een optionele functionaliteit en alleen zichtbaar als Picasse dit zo geconfigureerd heeft.
Aan: alleen mensen op locatie worden opgeroepen
Uit: alle mensen in een groep, onafhankelijk van hun locatie, worden opgeroepen.
- Als je zeker weet dat je de melding wil versturen, druk op verzenden en het bericht wordt verzonden.
Boven het bericht staat aangegeven welke groepen dit bericht gaan ontvangen.
Je kunt direct zien wie er reageren. Er verschijnt een overzicht van personen die het bericht hebben ontvangen en aan de kleur en tekst is het zichtbaar of iemand heeft geaccepteerd of geweigerd.
Het inzien van aanwezigheid
Op het dashboard is het mogelijk om te zien wie er op dit moment inzetbaar is op een bedrijfslocatie.
- Druk op Aanwezigheid
- Druk op Kies een locatie en selecteer de juiste locatie.
- Er wordt een overzicht getoond met de inzetbare mensen op locatie.
Handmatig afmelden
Het is mogelijk om mensen handmatig af te melden van een locatie.
Deze feature is optioneel en moet door Picasse aangezet worden. In combinatie met Geofencing worden foutief handmatig verwijderde automatisch gecorrigeerd.
- Druk op Aanwezigheid
- Druk op Kies een locatie en selecteer de juiste locatie.
- Veeg bij de persoon die handmatig afgemeld moet worden vanaf rechts naar links.
- Druk op “Verwijderen” bij deze persoon.
Meldingen inzien
Op het dashboard zijn meldingen inzichtelijk
- Druk op oproepstatus.
- Selecteer de melding.
Meldingen die door een ander systeem gedaan zijn, zijn ook zichtbaar.
Problemen oplossen
Het scherm is en blijft zwart
- Controleer of het meldpaneel “Aan” staat:
- Als je dubbel tikt op het scherm en deze daardoor aan gaat, betekent dit dat de tablet “ontgrendeld” is. Bel Picasse support zodat wij de tablet kunnen vergrendelen. In vergrendelde modus zal het scherm van de tablet altijd aan blijven.
- Als het scherm niet aan gaat door dubbeltikken, open dan de houder van het paneel en houd de aan-knop bovenop de tablet ingedrukt om deze in te schakelen. Zorg hiervoor wel dat de tablet aan de netstroom zit.
- Controleer of de lader goed is aangesloten en of de stekker in het stopcontact zit. Als dit niet zo was, kan het even duren voordat de tablet weer opstart nadat deze weer aan de stroom zit.
- Als de tablet aan is, controleer of het meldpaneel dit icoon laat zien bij het opladen (er moet een bliksemschicht te zien zijn in het batterij-icoon). Als dit icoon niet consistent zichtbaar is terwijl de lader wel in de tablet zit, is er mogelijk iets mis met de lader of de tablet. Bel in dat geval Picasse support
(+31 88 742 2701)
het meldpaneel geeft aan “Geen verbinding”
- Bel Picasse support om te vragen of wij de tablet willen ontgrendelen, zodat je bij de wifi-instellingen kunt.
- Verbind het paneel vervolgens met het internet volgens de bovenstaande installatie-instructies.
Ik heb nog vragen
Komt u er niet uit of heeft u andere problemen ervaren bij het bedienen van het oproeppaneel?
- Neem contact op met uw interne beheerder(s) van het Picasse systeem.
- Stuur een e-mail naar de support afdeling van Picasse via: support@picasse.com
- Bel naar de support afdeling via het telefoon nummer +31 88 742 2701.