Support

voor iPhone

Voordat je begint...

  • Zorg ervoor dat je met het juiste telefoonnummer bent geregistreerd in het Picasse systeem door de beheerder binnen jullie organisatie.
  • Zorg ervoor dat je je inloggegevens voor de App Store bij de hand hebt.
  • Zorg ervoor dat wifi AAN staat.
  • Zorg ervoor dat locatievoorzieningen AAN staat.
  • Zorg ervoor dat je energie besparingsmodus UIT staat.
  • Zorg ervoor dat iOS up-to-date is (laatste updates zijn gedaan).

Instructievideo

Video afspelen

Installatie van Picasse App

  1. Ga naar de App Store op je telefoon en zoek “Picasse ontvanger” (zie afbeelding 1).

    > Download en open de App

  2. De App wil je berichten sturen (zie afbeelding 2).

    > Sta toe

  3. De App wil je ook kritieke meldingen sturen (door de stilstand heen, zie afbeelding 3).

    > Sta toe

  4. Registreer jezelf met je mobiele nummer in internationale code (dus zonder 0, zie afbeelding 4).

    > Verifieer

afb1-picasse-ontvanger-appstore
Afbeelding 1
afb2-picasse-app-pushmeldingen-toestaan
Afbeelding 2
afb3-picasse-app-kritieke-meldingen-toestaan
Afbeelding 3
afb4-picasse-app-verifieren
Afbeelding 4
  1. Binnen enkele seconden ontvang je een SMS met daarin een 6 cijferige code (zie afbeelding 5).
    > Vul de code in en druk op Verifieer
  2. De Picasse App wil toegang tot je locatie (zie afbeelding 6).
    > Druk op Bij gebruik van App
  3. Sluit de Picasse App en ga naar de algemene instellingen. Scroll naar beneden en open de Picasse App.
    > Druk op Locatie en stel deze in op Altijd
  4. Nadat de app is geïnstalleerd adviseren wij deze in de snelkeuze balk onderaan te plaatsen(zie afbeelding 8).
afb5-picasse-verificatie
Afbeelding 5
afb6-picasse-app-locatie-delen
Afbeelding 6
afb7-picasse-app-locatie
Afbeelding 7
afb8-picasse-homescreen
Afbeelding 8

In de Picasse App kun je jezelf indien gewenst voor 1 uur tot 2 weken afmelden. Druk daarvoor op de knop “beschikbaar” en kies vervolgens de periode waarin je niet beschikbaar bent. Gedurende de geselecteerde tijdsduur word je niet opgeroepen, na het verstrijken van de ingestelde tijd word je automatisch weer aangemeld, natuurlijk kun je jezelf ook weer tussentijds op beschikbaar zetten.

Ontvangen van en reageren op oproepen

Als bovenstaande zaken succesvol zijn afgerond zul je vanaf dat moment berichten ontvangen wanneer jij/je groep wordt opgeroepen.

Je organisatie kan op verschillende manieren berichten naar je sturen, nl.:

  • Middels de Picasse App
  • Middels SMS
  • Middels een telefonische oproep (optioneel)
  • Middels e-mail (optioneel)
 

Op afbeelding 9 zie je hoe push-berichten via de Picasse App en SMS berichten op de telefoon binnenkomen wanneer deze op “Locked screen” staat. Het eenvoudigste is het om het bericht van de app naar links te swipen en dan op “Bekijk” te klikken. Je kunt het bericht dan direct accepteren of weigeren (zie afbeelding 10).

Wanneer je telefoon NIET op “gelocked” is krijg je een melding vanuit de app (zoals op afbeelding 9), welke direct kunt accepteren of weigeren.

Ook kun je accepteren door (binnen 5 min. na ontvangst) een reactie te sturen op de ontvangen SMS. Let op: het systeem kan NIET lezen en ziet elke reactie als een acceptatie (zie afbeelding 11).

Tevens kun je reageren op een telefonische oproep (als je organisatie heeft gekozen om deze ook te gebruiken). Je wordt gebeld, de melding wordt voorgelezen en je reageert d.m.v. een keuzemenu.
(1 = accepteren, 2 = bericht nogmaals beluisteren en 3 = weigeren).

afb9-picasse-melding
Afbeelding 9
afb10-picasse-app-melding-mogelijkheden
Afbeelding 10
afb11-picasse-app-reageren
Afbeelding 11

Telefonische oproepen en SMS van Picasse herkennen

Picasse verstuurd Telefonische oproepen en SMS berichten altijd vanaf onderstaande 2 telefoonnummers. Om ervoor te zorgen dan oproepen van deze nummers meteen herkend worden als noodoproep is het nodig om een nieuw contact aan te maken volgen onderstaande stappen:

  • Ga op je telefoon naar “contacten” en klik rechtsboven op de blauwe + om een contact toe te voegen.
  • Geef het contact een naam, bijvoorbeeld “Noodoproep” en voeg 2 telefoonnummers toe: 06 42 50 00 91 en 085 773 99 21.
  • Klik rechtsboven op gereed om het contact de op te slaan.

Problemen oplossen

Aanwezigheid wordt niet juist weergegeven

  • Ga naar “Instellingen” en vervolgens naar “Privacy” en check of “Locatievoorzieningen” aan staat.
  • Klik vervolgens op “Locatievoorzieningen” en kijk of de “Picasse ontvanger” op “Altijd Aan” staat.
  • Check of je de laatste update hebt van IOS en van de Picasse App.
  • Check of je Wifi en mobiele data AAN staan.
  • Check of de energiebesparingsmodus UIT staat (“Instellingen” dan “Batterij”).
  • Check of er geen VPN verbindingen en/of virusscanners aan staan.

Oproepen komen niet met geluid aan als telefoon op vergaderstand staat

  • Ga naar de algemene instellingen, scroll naar de Picasse App en open deze.
  • Druk op berichtgeving en check of Kritieke meldingen worden toegestaan.

Ben je er nog niet uitgekomen neem dan contact op met de beheerder van het Picasse systeem binnen jullie organisatie of onze supportafdeling, te bereiken via: support@picasse.com of 088-7422773.

Inhoudsopgave