Support

voor iPhone

Voordat je begint…

  • Zorg ervoor dat je met het juiste telefoonnummer bent geregistreerd in het Picasse systeem door de beheerder binnen jullie organisatie.
  • Zorg ervoor dat je je inloggegevens voor de App Store bij de hand hebt.
  • Zorg ervoor dat wifi AAN staat.
  • Zorg ervoor dat locatievoorzieningen AAN staat.
  • Zorg ervoor dat je energie besparingsmodus UIT staat.
  • Zorg ervoor dat iOS up-to-date is (laatste updates zijn gedaan).

Installatie van Picasse ontvang App

  1. Ga naar de App Store op je telefoon en zoek “Picasse ontvanger” (zie afbeelding 1).
    > Download en open de App
  2. De App wil toegang tot de microfoon (zie afbeelding 2).                                                                            > Ok
  3. De App wil je berichten sturen (zie afbeelding 3).
    > Sta toe
  4. De App wil je kritieke meldingen sturen (door de stilstand heen, zie afbeelding 4).
    > Sta toe
  5. Registreer jezelf met je mobiele nummer in internationale code (dus zonder 0, zie afbeelding 5).
    > Verifieer

 

Afbeelding 1
Afbeelding 2
Afbeelding 3
Afbeelding 4
Afbeelding 5

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Binnen enkele seconden ontvang je een SMS met daarin een 6 cijferige code (zie afbeelding 6).
    > Vul de code in en druk op Verifieer
  2. De Picasse App wil toegang tot je locatie (zie afbeelding 7).
    > Druk op Bij gebruik van App
  3. De Picasse App geeft een waarschuwing om de locatie bepaling op “altijd” te zetten (zie afbeelding 8). >Klik op sluiten
  4. Sluit de Picasse App en ga naar de telefoon instellingen. Scroll naar beneden en klik op de Picasse App (zie de afbeeldingen 9 en 10).
    > Druk op Locatie en stel deze in op Altijd
  5. Nadat de app is geïnstalleerd adviseren wij deze in de snelkeuze balk onderaan te plaatsen.

 

Afbeelding 6
Afbeelding 7
Afbeelding 8
Afbeelding 9
Afbeelding 10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Om de Picasse app goed te laten werken, is het belangrijk dat u de app automatisch update.

  1. Open de “Instellingen” op je Iphone.
  2. Scroll naar beneden in instelllingen en ga vervolgens naar “App Store”.
  3. Vink aan “App-updates”.

 

Afbeelding 11
Afbeelding 12
Afbeelding 13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

In de Picasse App kun je jezelf indien gewenst voor 1 uur tot 2 weken afmelden. Druk daarvoor op de knop “beschikbaar” en kies vervolgens de periode waarin je niet beschikbaar bent. Gedurende de geselecteerde tijdsduur word je niet opgeroepen, na het verstrijken van de ingestelde tijd word je automatisch weer aangemeld, natuurlijk kun je jezelf ook weer tussentijds op beschikbaar zetten.

 

 

Installatie van Picasse Verzend/Ontvang App (NXT)

Voordat je begint…
• Zorg ervoor dat je met het juiste telefoonnummer bent geregistreerd in het Picasse systeem
door de beheerder binnen jullie organisatie.
• Zorg ervoor dat je je inloggegevens voor de App Store bij de hand hebt.
• Zorg ervoor dat wifi AAN staat.
• Zorg ervoor dat locatievoorzieningen AAN staat.
• Zorg ervoor dat je energie besparingsmodus UIT staat.
• Zorg ervoor dat iOS up-to-date is (laatste updates zijn gedaan).

 

Installatie van Picasse NXT
1. Ga naar de App Store op je telefoon en zoek “Picasse NXT”.
> Download en open de App
2. De App wil je berichten sturen (zie afbeelding 1). > Sta toe
3. De App wil je kritieke meldingen sturen (door de stilstand heen, zie afbeelding 2). > Sta toe
4. Klik op beide schuifknoppen en ga verder.
5. Log in met je Picasse inloggegevens (zie afbeelding 3).
6. De app wil to egang tot de microfoon (zie afbeelding 4).

7. Registreer jezelf met je mobiele nummer in internationale code (dus zonder 0, zie
afbeelding 5).
> Verifieer

Afbeelding 1
Afbeelding 2
Afbeelding 3
Afbeelding 4
Afbeelding 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Binnen enkele seconden ontvang je een SMS met daarin een 6 cijferige code (zie afbeelding
5).
> Vul de code in en druk op Verifieer
6. De Picasse App heeft een locatie permissie nodig (zie afbeelding 6).
> Ga naar Telefoon instellingen en scroll naarbeneden tot je Picasse NXT ziet
7. Klik op de Picasse NXT app en verander de locatie permissie van “Bij Gebruik” naar
“Altijd” (zie afbeeldingen ,6 en 8).
8. De app is klaar voor gebruik (zie afbeelding 9.

Afbeelding 6
Afbeelding 7
Afbeelding 8
Afbeelding 9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ontvangen van en reageren op oproepen

Als bovenstaande zaken succesvol zijn afgerond zul je vanaf dat moment berichten ontvangen wanneer jij/je groep wordt opgeroepen.

Je organisatie kan op verschillende manieren berichten naar je sturen, nl.:

  • Middels de Picasse App
  • Middels SMS
  • Middels een telefonische oproep (optioneel)
  • Middels e-mail (optioneel)

Op afbeelding 11 zie je hoe push-berichten via de Picasse App en SMS berichten op de telefoon binnenkomen wanneer deze op “Locked screen” staat. Het eenvoudigste is het om het bericht van de app naar links te swipen en dan op “Bekijk” te klikken. Je kunt het bericht dan direct accepteren of weigeren (zie afbeelding 12).

Wanneer je telefoon NIET op “gelocked” is krijg je een melding vanuit de app (zoals op afbeelding 12), welke direct kunt accepteren of weigeren.

Ook kun je accepteren door (binnen 5 min. na ontvangst) een reactie te sturen op de ontvangen SMS. Let op: het systeem kan NIET lezen en ziet elke reactie als een acceptatie (zie afbeelding 13).

Tevens kun je reageren op een telefonische oproep (als je organisatie heeft gekozen om deze ook te gebruiken). Je wordt gebeld, de melding wordt voorgelezen en je reageert d.m.v. een keuzemenu.
(1 = accepteren, 2 = bericht nogmaals beluisteren en 3 = weigeren).

afb9-picasse-melding
Afbeelding 11
Afbeelding 12
Afbeelding 13

Telefonische oproepen en SMS van Picasse herkennen

Picasse verstuurd Telefonische oproepen en SMS berichten altijd vanaf onderstaande 2 telefoonnummers. Om ervoor te zorgen dan oproepen van deze nummers meteen herkend worden als noodoproep is het nodig om nieuwe contacten aan te maken.

Volg onderstaande stappen:

  • Ga op je telefoon naar “Contacten” en klik rechtsboven op de blauwe + om een contact toe te voegen.
  • Voeg vervolgens de volgende contacten toe, geef deze de naam “Picasse Telefonische Oproep” en voeg dit telefoonnummer toe: +31857739921
  • Geef het andere contact ook een naam, bijvoorbeeld “Noodoproep” en voeg dit telefoonnummer toe: +3197005159301
  • Klik steeds rechtsboven op “Gereed” om het contact op te slaan.

 

 

Problemen oplossen

 

Oproepen komen niet met geluid aan als telefoon op vergaderstand staat

  • Ga naar de algemene instellingen, scroll naar de Picasse App en open deze.
  • Druk op berichtgeving en check of Kritieke meldingen worden toegestaan.


Ik heb een verouderde versie van de app.

  1. Open de “Instellingen” op je Iphone.
  2. Scroll naar beneden in instelllingen en ga vervolgens naar “App Store”.
  3. Vink aan “App-updates”.

 

 

Mijn aanwezigheid klopt niet.

Het kan zijn dat u nog aanwezig staat op uw werk maar dat u in werkelijkheid al thuis bent. Om dit op te lossen hebben wij een aantal stappen.

  Zorgt dat de instellingen goed staan.
  • Ga naar “Instellingen” en vervolgens naar “Privacy” en check of “Locatievoorzieningen” aan staat.
  • Klik vervolgens op “Locatievoorzieningen” en kijk of de “Picasse ontvanger” op “Altijd Aan” staat.
  • Check of je de laatste update hebt van IOS en van de Picasse App.
  • Check of je Wifi en mobiele data AAN staan.
  • Check of de energiebesparingsmodus UIT staat (“Instellingen” dan “Batterij”).

Check of er geen VPN verbindingen en/of virusscanners aan staan.

  Reset privacy en locatie instellingen.

In iOS 15 is een locatie bug ontdekt, door deze stappen te volgen kan het zijn dat uw locatie problemen verhelpen.

  1. Open “Instellingen”
  2. Klik op “Algemeen”, vervolgens op “Zet over of stel opnieuw in”/”Transfer or Reset iPhone”.
  3. Klik ten slotte op “Reset”> “Locatie en privacy resetten”> Voer uw iPhone-vergrendelingscode in en probeer na een keer opnieuw opstarten.

transfer-or-reset-iphonereset-location-privacy-settings-on-iphone

 

App heeft geen internet verbinding.

  1. Open instellingen
  2. Klik op Wifi
  3. Zet de slider aan

Zorg dat je verbonden bent met een Wifi netwerk

App kan locatie niet vernieuwen.

  1. Open instellingen
  2. Zoek op Picasse en klik hierop.
  3. Klik op locatie en stel deze in op Altijd

 

 

De app is niet (automatisch) geupdate. 

  1. Open de “Instellingen” op je Iphone.
  2. Scroll naar beneden in instelllingen en ga vervolgens naar “App Store”.
  3. Vink aan “App-updates”.

 

 

Ben je er nog niet uitgekomen neem dan contact op met de beheerder van het Picasse systeem binnen jullie organisatie of onze supportafdeling, te bereiken via: support@picasse.com of +31 (0) 88 7422 701.

Inhoudsopgave