iOS

Hieronder vind je informatie om je het helpen bij het gebruik van de Picasse iOS App(s).
Inhoudsopgave

Voordat je begint…

  • Zorg ervoor dat je met het juiste mobiele telefoonnummer als contact in Picasse.io geregistreerd bent.
  • Zorg ervoor dat je apps kunt downloaden uit de App Store.
  • Zorg ervoor dat wifi aan of mobiele internet staat.
  • Zorg ervoor jouw telefoon geüpdatet is naar de laatste versie van iOS.

De Picasse app installeren

1. Open de App Store op je telefoon

  • Open de App Store.

2. Zoek naar de Picasse app

  • Druk op het zoekveld.
  • Vul Picasse ontvanger in.

3. Download en open de Picasse app

  • Druk op download.
  • Druk op open als de app gedownload is.

4. Geef toegang tot de microfoon

Er wordt een melding getoond die vraagt om toegang tot de microfoon. Dit is nodig voor push to talk gesprekken.

  • Druk op OK.

5. Geef toestemming voor het tonen van berichten

Er wordt een melding getoond die vraagt om toestemming voor het tonen van berichten. Deze toestemming is nodig om oproepen te kunnen ontvangen.

  • Druk op Sta toe.

6. Geef toestemming voor het sturen van kritieke meldingen

Er wordt een melding getoond die vraagt om toestemming voor het sturen van kritieke meldingen. Zo kun je in kritische situatie altijd opgeroepen worden.

  • Druk op Sta toe.

7. Voer je telefoonnummer in

Als je alle meldingen geaccepteerd hebt, zie je het registratiescherm.

  • Vul je telefoonnummer in en druk op verifieer.

Let op: gebruik +31 zonder 0

De internationale code bevat geen 0 tussen de landcode en het telefoonnummer.

Bijvoorbeeld 0612345678 wordt (+31) 612345678.


8. Voer de ontvangen code in

Binnen enkele seconden ontvang je een SMS met daarin een 6 cijferige code.

  • Druk op vul de code uit de SMS in en druk op Verifieer.

9. Geef toegang tot de locatie voorzieningen

Er verschijnt een venster om de locatie voorziening in te stellen. De Picasse app geeft een waarschuwing om de locatie bepaling op altijd te zetten.

  • Druk op instellingen.
  • Scroll naar beneden en druk op de Picasse App.
  • Druk op locatie.

Let op: Als je op “sta niet toe” hebt gedrukt, volg dan de volgende stappen:

Ga naar instellingen.
Scroll naar beneden druk op Picasse Receiver.
Druk op Locatie.
Stel deze in op Altijd.


10. Sta toegang tot locatie toe

  • Stel deze in op altijd.

11. Zorg ervoor dat je altijd de laatste versie van de Picasse app hebt

  • Open de instellingen op je IPhone.
  • Scroll naar beneden in instellingen en ga vervolgens naar App Store.
  • Zet App-updates aan.

Let op: Zorg ervoor dat ruim apps op niet aan staat.

Nadat de app is geïnstalleerd adviseren wij deze in de snelkeuze balk onderaan te plaatsen.



Problemen oplossen

Mijn aanwezigheid is onjuist

Het kan zijn dat u nog aanwezig staat op uw werk maar dat u in werkelijkheid al thuis bent. Om dit op te lossen hebben wij een aantal stappen.

Om een juiste aanwezigheid te krijgen volgt u de stappen hieronder:

1. Werk uw locaties handmatig bij

  • Ga naar de Picasse app.
  • Druk rechtsboven in het scherm op de 3 puntjes.

2. Ga naar instellingen

  • Druk op instellingen.


3. Werk de locaties bij

  • Druk op locaties bijwerken.

4. Stel de privacy instellingen goed in

  • Ga naar instellingen.
  • Ga naar privacy.

5. Check of locatie voorzieningen aan staat

  • Druk op locatie voorzieningen.

Als de locatie voorzieiningen uit staan,


6. Controleer of de locatie voorzieningen correct ingesteld staan

  • Druk op Picasse ontvanger.
  • Check of deze op altijd staat.

7. Zorg ervoor dat je de laatste update hebt van iOS

  • Check of je de laatste update hebt van iOS en van de Picasse App.
  • Ga naar instellingen.
  • Druk op algemeen.
  • Druk op software-update.
  • Update de app indien het kan.

8. Zorg ervoor dat je internet hebt

  • Check of je Wifi en mobiele data aan staan.
  • Ga naar instellingen.
  • Druk op mobiel netwerk.
  • Check of de slider aan staat.

9. Zorg ervoor dat energiebesparingsmodus uitgeschakeld is

  • Check of de energiebesparingsmodus UIT staat.
  • Ga naar instellingen.
  • Scroll naar beneden en druk op batterij.
  • Check of de slider uit staat.


10. Reset privacy en locatie instellingen

In iOS 15 is een locatie bug ontdekt, door deze stappen te volgen kan het zijn dat uw locatie problemen verhelpen.

  • Open instellingen.
  • Druk op algemeen, druk vervolgens op zet over of stel iPhone opnieuw in.
  • Druk op Stel opnieuw in.
  • Druk op Herstel locatie en privacy, voer de ontgrendelingscode in.
  • Herstart de iPhone.


Ik hoor geen geluid als oproepen binnen komen

1. Zorg dat kritieke meldingen aan staat

Om meldingen te kunnen ontvangen ook als uw telefoon in vergaderstand staat, moet je kritieke meldingen toestaan.

  • Ga naar instellingen, scroll naar de Picasse App en open deze.
  • Druk op berichtgeving en check of Kritieke meldingen worden toegestaan.

2. Uw Apple watch is gekoppeld en neemt alle meldingen op

  • Ga naar uw Apple watch instellingen.
  • Ga naar berichtgeving van picasse.
  • Zorg dat deze uitgeschakeld staat.

Ik krijg geen sms code verificatie code

1. Waarom krijg ik geen SMS code binnen?

  • Controleer of je als contact staat in Picasse.


2. Registreer met hetzelfde telefoonnummer als in Picasse.io

Het is belangrijk dat je het juiste telefoonnummer hebt ingevoerd die gelijk is aan jouw contactgegevens in Picasse.

  • Controleer of je jezelf registreert met het juiste telefoonnummer dat ook als contact staat in Picasse.

3. Controleer of vliegtuigstand uit staat

De Picasse app heeft internet verbinding nodig. Als vliegtuigstand staat ingeschakeld, wordt de internetverbinding verbroken.

  • Ga naar instellingen.
  • Controleer bovenaan of vliegtuigmodus uit staat.

4. Zorg dat je verbonden bent met een Wifi netwerk

Het is noodzakelijk dat de app verbinding heeft met een netwerk zodat er oproepen binnenkomen.

  • Open instellingen.
  • Druk op Wifi.
  • Zet de slider aan.

5. Controleer of je SMS berichten ontvangt van anderen

  • Laat een ander jou een SMS bericht sturen.


6. Zorg ervoor dat App-updates aan staat

  • Open de instellingen op je IPhone.
  • Scroll naar beneden in instellingen en ga vervolgens naar App Store.
  • Zet de App-updates aan.

Ik heb nog vragen

Komt u er niet uit of heeft u andere problemen ervaren bij het installeren van de Picasse app.

  • Neem contact op uw interne beheerder van het Picasse systeem.
  • Stuur een email naar de support afdeling van Picasse via: support@picasse.com
  • Bel naar de support afdeling via het telefoonnummer +31 88 742 2701.

Verkorte handleiding iOS APP installatie (receiver/ontvanger)

  • Installeer de Picasse app.

  • Open de Picasse app.

  • Geef Picasse toegang tot de 'microfoon'.

  • Geef Picasse toestemming voor het 'tonen van berichten'.

  • Geef Picasse toestemming voor het sturen van ‘kritieke meldingen’.

Je komt bij het inlogscherm terecht:

  • Voer uw telefoonnummer in ( +31, dus zonder 0 ). Ter voorbeeld: +31 6 99999999.

  • Voer de vertificatiecode in die per sms gestuurd wordt.

  • Geef de app toegang tot de ‘locatie voorzieningen’. Vaak zijn enkel de opties: ‘eenmalig, tijdens gebruik van de app, nooit’ mogelijk. Klik in dat geval ‘tijdens gebruik van de app’. Indien de optie ‘altijd’ er meteen tussen staat, selecteer ten alle tijden die optie.

  • Krijg je deze optie niet, doe dit handmatig na de installatie! Ga naar de instellingen van de telefoon, zoek de Picasse app. Klik op locatie en zet deze op “altijd”. Let hierbij ook op dat de exacte locatie aan staat.

  • Zorg ervoor dat je altijd de laatste versie hebt van de Picasse app. Zo niet, update deze. Let erop dat je app-updates aan hebt staan in de instellingen van de App Store.

  • Zorg ervoor dat je de laatste versie hebt van IOS. Zo niet, update deze.

Deel deze handleiding

Deel deze handleiding door gebruik te maken van onderstaande knoppen.