Overheid

Razendsnel communiceren met teams in het geval van incidenten en calamiteiten

De overheid heeft de laatste jaren te maken gehad met een groot aantal wijzigingen. Takenpakketten zijn uitgebreid, gemeentes zijn samengevoegd en vaste werkplekken worden vaak flexplekken. Met als gevolg meer bezoekers en minder vaste bezetting waardoor een slimme oplossing nodig is om te anticiperen op incidenten en calamiteiten.

Altijd de juiste mensen op de juiste plek en de juiste tijd
Alhoewel de meeste overheidsorganisaties beschikken over professioneel uitgewerkte calamiteitenplannen, kan dit met het BHV Alarmeringssysteem van Picasse nog veel efficiënter en betrouwbaarder. Naast de toename van het aantal bezoekers aan overheidsinstellingen is ook het flexwerken een steeds grotere rol gaan spelen in de maatschappij. Om overzicht te houden in het aantal aanwezige BHV-ers en kan er gebruik gemaakt worden van de module aanwezigheidsregistratie. Hierdoor heeft u inzicht in het aantal aanwezige medewerkers en BHV-ers op een bepaalde locatie en kunt u in een noodsituatie desgewenst enkel de aanwezige hulpverleners alarmeren.

Picasse realiseert zicht dat er ook veel zorg verleend wordt buiten de zorginstanties. Veel hulpverleners verlenen bijvoorbeeld zorg bij cliënten thuis. Deze mobiele zorgverleners kunnen door Picasse uitgerust worden met een draadloze alarm knop. Deze knop kan discreet ingedrukt worden voor hulp waarna er een spraak-luister verbinding word opgezet zodat de hulpverleners meteen kunnen horen wat er aan de hand is. Tevens wordt er een bericht verzonden met locatie zodat de hulpverleners weten waar het incident zich afspeelt. Uiteraard kunnen patiënten ook gebruik maken van deze draadloze alarmknoppen.

Tevens voor serieuze crisismanagement situaties en ZiROP is het BHV alarmeringssysteem van Picasse een zeer geschikt communicatieplatform. Binnen enkele seconden kunnen grote groepen artsen, verpleegkundigen en andere medische specialisten opgeroepen worden. Het oproepen van hulpverleners kan handmatig plaatsvinden maar ook middels vooraf gecreëerde scenario’s.

Centraal alarmeringssysteem
Met behulp van de speciaal ingerichte alarmerings tablet kan er vanaf een centrale locatie (bijvoorbeeld receptie) snel en adequaat gereageerd worden op incidenten. Met een op maat gemaakt knoppeninterface en voorgeprogrammeerde scenario’s kan er door elke medewerker ook bij grote stress eenvoudig opgeroepen worden.

Makkelijk zorgverleners oproepen
Stel je voor, je zit achter de balie  er komt een spoedgeval binnen… Met enkele drukken op de knop roept Picasse volgens het juiste protocol de  (chirurg), de anesthesioloog, een anesthesiemedewerker en twee operatieassistenten op. Ze accepteren de oproep en je weet  meteen dat ze onderweg gaan.

Wil je toch graag even met het team overleggen? Geen probleem. We zorgen er voor dat je  automatisch via teleconference of portofoonfunctie direct met elkaar kunt praten.

Soms komt het wel eens voor dat iemand niet beschikbaar of bereikbaar is. Picasse gaat dan automatisch volgens protocol op zoek naar de eerst beschikbare collega.  Zo hoef jij niet te zoeken en gaat er zo min mogelijk tijd verloren. Picasse monitort daarnaast bereikbaarheid van de telefoons en stuurt direct een berichtje als collega’s niet bereikbaar zijn zodat je snel actie kunt ondernemen.

Zorg dat je organisatie vandaag nog in control is
Kortom wil je af van een hoop extra gesjouw en zo veilig, snel en efficiënt mogelijk een oproep kunnen versturen dan is Picasse het systeem voor jou.

We staan voor jou klaar

Voor vragen over de werking van het Picasse systeem of als je meer wil weten over wat Picasse voor jou kan betekenen. Neem gerust contact op en we helpen je graag verder op weg.