Crisiscommunicatie
Diverse universiteiten maken gebruik van Picasse tijdens crises

Diverse universiteiten en financiële instellingen roepen crisisteams op met de slimme crisiscommunicatiesystemen van Picasse

Wat het doet

Picasse roept het juiste crisisteam bijeen, afhankelijk van het type crisis en de impact ervan op de organisatie. Het systeem zorgt ervoor dat meteen duidelijk is welke teamleden beschikbaar zijn en stelt een team samen waarin alle rollen vertegenwoordigd zijn.

Eenvoudig oproepen

Automatische teamformatie

Automatisch in telefonisch overleg

De situatie

Universiteiten zitten vaak verspreid over meerdere gebouwen met ieder een eigen hulpdienst. Als er ergens een incident is, wordt er op lokatie een team samengesteld. Daarnaast is er een centraal crisisteam dat opgeroepen wordt bij gebouwoverstijgende en zeer grote calamiteiten.

Elk crisisteam heeft een crisismanager, notulist, communicatiedeskundige, informatiecoördinator en inhoudelijk deskundigen. Deze rollen kunnen door meerdere personen ingevuld worden. Picasse zorgt ervoor dat het team de juiste samenstelling heeft.

Het probleem

Gelukkig kom een echte crisis niet vaak voor. Als het dan toch gebeurt, moet er razendsnel een crisisteam klaarstaan. Er is dan geen tijd meer om na te denken over de teamsamenstelling, rolverdeling of communicatielijnen.

De leden van het crisisteam moeten elkaar meteen weten te vinden om de situatie met elkaar te bespreken.

Helaas gaat dat niet altijd goed. Daarom is een betrouwbaar communicatiesysteem nodig waarmee je in noodsituaties snel kunt handelen.

De oplossing

Picasse kan op verschillende manieren crisisteams bijeenroepen. Met een tabletsysteem dat opgesteld wordt bij de meldkamer, via een app of door het bellen van een specifiek telefoonnummer. Voor welke methode je ook kiest, het Picasse systeem alarmeert en belt de juiste personen zodat er een gebalanceerd crisisteam ontstaat waarin alle rollen vertegenwoordig zijn. De teamleden worden meteen toegevoegd aan een telefonisch overleg.

Een druk op de knop of een telefoontje is voldoende om het crisisteam op te roepen en met elkaar in overleg te brengen. Het crisiscommunicatiesysteem van Picasse doet de rest.

Meer weten?