Werken op afstand is het nieuwe gewoon. Veel werknemers werken vanuit huis en slechts een klein deel werkt op locatie. Een onbedoelde bijkomst is dat hierbij de bedrijfsveiligheid veelal in het geding komt. Uiteenlopend van onderbezetting bij de afdeling bedrijfshulpverlening (BHV’ers) tot onvoldoende expertise in het geval van een calamiteit. Wat als er bijvoorbeeld een agressief persoon de zaak binnenkomt of er een ongeval is bij een werknemer thuis? Wat als je op een afgelegen plaats werkt? En is iedereen op de hoogte van nieuwe ontruimingsplannen die voldoen aan alle corona-regels? Dit zijn slechts een paar voorbeelden waar bedrijven rekening mee moeten houden gedurende de pandemie.
Met Picasse is er altijd iemand in de buurt!
Werkgevers zijn verplicht om een gezonde en veilige werkomgeving te creëren, voor werknemers op de zaak, maar ook voor diegene die vanuit huis werken en alleenwerkers op afgelegen locaties. Het systeem van Picasse heeft voor elke situatie een gepaste oplossing. Of het nu gaat om persoonlijk paniekknoppen, alarm slaan in het geval van een incident of automatische valdetectie.
Altijd zeker van voldoende bezetting
Waar werknemers en met name BHV’ers vroeger hun aanwezigheid registreerden door hun schuif te verplaatsen op het aanwezigheidsbord gaat dit vandaag de dag een stuk eenvoudiger en efficiënter. Met de BHV App van Picasse wordt de aanwezigheid van bedrijfshulpverleners namelijk automatisch bijgehouden en wordt er in het geval van onderbezetting automatisch gewaarschuwd! Zo weet je zeker dat er altijd voldoende bezetting is, zelfs gedurende de corona crisis. En als thuiswerken zelfs na de pandemie de norm blijft biedt het systeem van Picasse de uitkomst om bedrijfsveiligheid te garanderen.
Benieuwd naar de mogelijkheden? Wij adviseren je graag!