









Picasse helps ensure safety of enforcers
Our platform offers an integrated approach to assistance and enforcement. We use

Picasse helps make the mental health system safer
Communicating in a dynamic environment Many changes are taking place in the

Communicating during a pandemic
During the Corona (COVID-19) pandemic, many of our customers use Picasse to

Company-wide incidents. How well prepared are you?
Agile organizations, multidisciplinary teams, a flexible mindset… Modern companies are doing everything
Picasse helps with...
By linking (existing) systems, organisations and processes.
ALERT
Quickly, automatically and easily track and call the right people in urgent situations
INFORM
Based on the right information from various sources, act quickly and effectively.
COMMUNICATE
Direct, focused consultation and quick decision-making.
EVALUATE
Automatically recording actions and decisions for compliance and continuous improvement
INFORMATION
Link external information for better decision-making and risk assessment.
INSIGHTS
Always up-to-date insight into (the preparedness of) rapidly changing organizations.
Case Studies
Picasse secures safety enforcers
Picasse helps enforcers Picasse helps improve the safety of enforcers Communication is literally vital for enforcers. Our platform
Business assistance at Enschede Municipality
Call emergency responders. The municipality of Enschede relies on Picasse in emergency situations Together with many other municipalities,
Crisis communication at Universities and Colleges
Crisis communication at colleges and universities Efficient communication and decision-making The complex environment in secondary and higher education
Picasse helps with...
In-house first responders call system
Alert emergency responders present near the incident in a smart and convenient manner.
Crisis communication
Convene the right crisis team based on the type of crisis and its impact on the organization.
System monitoring
For starting communication actions, as soon as systems or processes exceed preset values.
Major Incident Management
Picasse as a central means of communication for minimized consequential damage and rapid handling of incidents.
Incident communication
Multidisciplinary integral incident communication for cross-process and organisational incidents.
Crisis management
Quickly bring together the right decision makers and experts in the case of crisis and provide up-to-date information.
“Vanuit ING Wholesale Technologie maken wij al jarenlang naar volle tevredenheid gebruik van de Picasse functionaliteiten, om de bereikbaarheid van onze specialisten tijden stand-by diensten te garanderen en daarnaast de management business lijn via SMS te informeren wanneer we een groot aantal groepen tegelijk willen bereiken.
De SMS en call diensten van Picasse helpen ons enorm en hebben er voor gezorgd dat de bereikbaarheid van onze IT specialisten enorm is verbeterd. Daarnaast worden eventuele incidenten met Picasse altijd adequaat en snel opgepakt.”
“Picasse is een systeem waarvan je hoopt dat er nooit gebruik van hoeft te maken. Maar als het erop aankomt, moet je er wel van op aan kunnen. De software is heel gebruiksvriendelijk. Je kunt het helemaal inrichten naar je eigen bedrijfsproces. Daarbij krijg je goede ondersteuning.
Het mooie van Picasse is dat je heel gericht alarm kunt slaan op basis van aanwezigheid. Zo val je mensen die niet inzetbaar zijn, ook niet lastig met meldingen.
Het is verder een groot voordeel dat je op voorhand kunt zien welke medewerkers beschikbaar zijn en dat je tijdens het alarmeren feedback krijgt wie bericht hebben gekregen. Zo weet je als ploegleider precies welke mensen je hebt om incidenten te stabiliseren.”
“Picasse geeft ons een voorsprong in het geval van een calamiteit omdat we veel efficiënter kunnen alarmeren en dit maakt de bedrijfshulpverlening sneller en flexibeler.”
“Sinds wij zijn overgestapt van de ouderwetse “piepers” naar Picasse is de bereikbaarheid van onze hulpverleners en agressieteams gegroeid van 20% naar 99%.”









