FinancieleDienstverlening

Optimale continuïteit binnen de FINANCIËLE dienstverlening met het Picasse communicatieplatform

Binnen de financiële dienstverlening hebben verstoringen in de continuïteit vaak grote financiële gevolgen. Risk management is belangrijk binnen deze omgevingen en risico managers besteden veel aandacht aan bedreigingen van de business continuïteit van de organisatieprocessen. De bedrijfsprocessen zijn in hoge mate afhankelijk van de beschikbaarheid van ICT omgevingen en goede crisiscommunicatie. Daarom moet er snel en betrouwbaar gecommuniceerd worden in geval van onderbrekingen van (ICT) processen. Picasse is een veelgebruikt systeem voor het razendsnel communiceren met de juiste (groepen) personen via GSM of DECT telefoon in geval van incidenten en calamiteiten. De betrouwbaarheid van het Picasse platform is extra hoog omdat er voor het versturen van berichten gebruik kan worden gemaakt van 4 kanalen, al dan niet gelijktijdig. Een bericht kan via een SMS, netwerkbericht op een App, een mail en een telefonische oproep kenbaar worden gemaakt.

De volgende functionaliteiten zijn o.a.beschikbaar in het Picasse platform ;

  • Met één handeling indringende tekst- of spraak berichten sturen naar groepen telefoons;
  • Met één handeling telefonische vergaderingen opzetten, waarbij het systeem op een intelligente manier beschikbare (ICT) specialisten kan bellen en toevoegen aan het gesprek;
  • Bovenstaande automatisch uitvoeren bij incidenten van gekoppelde bedrijfskritische systemen (ICT, brandbeveiliging,  gebouwbeheer, productiesystemen, etc.)

Voordelen

  • Er bestaat geen afhankelijkheid van de eigen communicatie infrastructuur die immers verstoord  kan zijn door het onderliggend incident of de calamiteit.
  • Met behulp van de incidentmodule is het mogelijk om razend snel experteams te formeren welke de continuïteit van de financiële dienstverlening snel kunnen herstellen

Naast het alarmeren in geval van ICT incidenten en BHV calamiteiten is Picasse binnen de financiële dienstverlening ook in te zetten voor andere doeleinden, zoals:

Functionaliteiten:

  • Het automatisch melden van storingen in liften en gebouwbeheer systemen aan de dienstdoende monteur;
  • Het sturen van een automatisch bericht indien een bepaalde minimale of maximale temperatuur is bereikt, een beveiligingsalarm afgaat of een server uitvalt.
  • Het automatisch monitoren van hardware/software systemen en mogelijke aanvallen van hackers.
  • Het automatisch formeren van een team specialisten en hen samenbrengen in een conference call.
  • Het lokaliseren van medewerkers indoor (WiFi) en outdoor (GPS)

Wilt u meer weten over onze oplossingen binnen de financiële dienstverlening, bel ons op 088-7422773.